Bedrijfsanalyse
Op een bepaald moment komt bij ondernemers de vraag op: wat is mijn onderneming nu waard? Natuurlijk wordt hiermee bedoeld: hoeveel geld kan ik voor mijn aandelen vragen, maar dat is niet geheel hetzelfde. De prijs is wat je betaalt en de waarde is wat je daar voor krijgt.
Adviesgesprek aanvragen
Analyse
Met een bedrijfsanalyse kun je enig inzicht verkrijgen in de sturende elementen voor de waardeontwikkeling van jouw bedrijf, bijvoorbeeld met welke artikelen of diensten je nu het meest verdient. Met welke product-mix bind je de meeste klanten aan je bedrijf. Op basis van de kennis uit een bedrijfsanalyse kun je actief gaan bouwen aan een kwalitatieve en stabiele omzet die bijdraagt aan de doelstellingen van het bedrijf en daarmee aan de behoeften van een toekomstige koper tegemoet komt.
Keuzes
Door strategische keuzes te maken aan de hand van de bedrijfsanalyse kun je waarde toevoegen aan jouw onderneming. Een onderneming die in staat is om gedurende langere termijn een winst te genereren is meer waard dan een onderneming die dat alleen voor de korte termijn kan.
De invloed van “de markt” speelt uiteraard ook mee. Het is van belang om deze te kennen en je positie te bepalen.
Met de bedrijfsanalyse heb je alle ingrediënten in huis om een afgewogen besluit te nemen als dat nodig is.
Wil je weten waar je bedrijf staat?
Uiteraard sta je er niet alleen voor. We helpen je graag. Vraag vrijblijvend een (digitaal) adviesgesprek aan.
Adviesgesprek aanvragen
Onze disciplines op een rij
Hieronder vind je een overzicht van een aantal van onze diensten.